En blog om:

Samhälle, Miljö, Tillväxt, Ekonomi, Skulder och Sparande, Förberedelser och Peak Oil.

onsdag 24 april 2013

Love is all you need?

Imagine a world, where straight is gay...


Love is All You Need? är en kortfilm (20 minuter) som vänder på situationen. För att vi skall få en större förståelse för de som förlöjligas, retas och mobbas för att de är sig själva. Denna film visar på en rå känsla av att hur det är att leva livet som en heterosexuell i en homosexuell värld.

Filmen kan ses i sin helhet på Youtube. http://www.youtube.com/watch?v=3ROXTFfkcfo

Filmen har vunnit mängder med olika filmfestival utmärkelser med Lexi DiBenedetto i huvudrollen. Den är välgjord och manar till eftertanke. Väl värd dessa 19 minuter av ditt liv!

I USA tar barn så unga som 10 år gamla, livet av sig för att de känner att de inte vill leva i en värld där de inte är fria att uttrycka sin kärlek. Kan du leva utan kärlek i ditt liv? Filmen har även en hemsida. Där kan man läsa mer om filmprojektet och bakgrunden till den.
http://www.loveisallyouneedthemovie.com/theshort.php

I Luleå är pridefestivalen 14:e juni, i Stockholm den 30 juli. 

Visa ditt stöd. Delta.

2 kommentarer:

  1. Kommer aldrig glömma när jag var 12 år och pappa säger till en av sina kompisar mitt framför mig, "skulle (mitt namn) vara bög skulle jag ta livet av mig". Minnet av hur jag tänkte är kristall klart, hur kan han säga så tänk om jag vore homosexuell han kan ju inte veta om jag gillar killar eller tjejer. Jag hade inte visat honom om det var killar eller tjejer jag gillade, då jag aldrig varit tillsammans med någon. Jag är glad att jag är hetero för då är det åtminstone ett bekymmer mindre och jag är glad att jag blev smartare än min pappa. Kärlek är det bästa vi har spelar väl för i *#!//* ingen roll om det är killar eller tjejer vi gillar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det så att många människor vräker ur sig saker utan att tänka sig för först.

      Heteronormativitet. Eller även när det gäller andra saker som inte gäller vilken sexuell läggning man råkar ha, så är människor relativt okänsliga för att tycka saker om lite allt möjligt. Utan att ta hänsyn till att alla kanske inte har samma värderingar, bakgrund, synsätt, som de har.

      De som hör till den allmängiltiga normen behöver dock aldrig be om ursäkt för sina åsikter. De är ju trots allt "flest". Då kommer man undan med lite vad-som-helst. Även att uttrycka sig rent av kränkande och taskigt. Såsom i ditt exempel. För som sagt, hur hade han kunnat veta. Eller för den delen, om din kompis varit homosexuell.

      Radera