En blog om:

Samhälle, Miljö, Tillväxt, Ekonomi, Skulder och Sparande, Förberedelser och Peak Oil.

måndag 29 april 2013

Föreläsning i Älvsbyn med Cornucopia, idag...

Idag har jag nöjet att gå och lyssna på en föreläsning i Älvsbyn. 16.30 börjar föreläsningen som enligt uppgift skall vara på Forum (Folkets hus) och att det är fritt inträde för alla intresserade. Eftersom Cornucopia? inte kommer till Norrbotten så ofta utifrån att det tar för lång tid att resa hit med tåg. Så gäller det att passa på att lyssna på den här föreläsningen nu när den ges. 
http://cornucopia.cornubot.se/2013/03/forelasning-i-norrbottens-parla-den-29e.html

Här finns inspelade föreläsningar om "Slutet på Oljesamhället med Lars Wilderäng" (Cornucopia?) som spelats in tidigare när han hållit sina föreläsningar.
http://cornucopia.cornubot.se/2013/03/forelasningar-cervenka-och-wilderang.html


Föreläsning filmad den 21 mars 2013 i Alingsås: http://www.youtube.com/watch?v=Bc5VluoWU-I

Men även om jag sett dessa så tycker jag alltid det är roligare att se föreläsningar på plats, i verkligheten!

Om någon från Luleå vill åka med så går det bra, jag har plats i min bil. Jag kommer att åka mellan 15.00 och 15.30. Jag beräknar att vara tillbaka i Luleå igen mellan 18.30-19.00. Maila till rymdis(at)hotmail.com om ni är intresserade så kollar jag mailen under dagen.

1 kommentar:

  1. Jättetrevlig föreläsning, mycket teknisk information om Peak Oil. Kanske ingen bra föreläsning för de som aldrig hört om Peak Oil förut då kommer de att få för mycket fakta på en gång. Men jag tyckte det var intressant och bra. (faktaspäckat).

    Jag frågade för övrigt Cornucopia om han tyckte sin första eller andra bok var bättre, och han sa den andra. Den har jag inte läst en så jag får nog ta och läsa den och se om han har rätt. :)

    SvaraRadera