En blog om:

Samhälle, Miljö, Tillväxt, Ekonomi, Skulder och Sparande, Förberedelser och Peak Oil.

tisdag 19 februari 2013

Bokrea...

Snart, nämligen den 26 februari startar årets stora Bokrea. Det innebär att det är dags leta upp årets "måste-ha" böcker. Man kan även beställa sina böcker från de stora bokhandlarna på nätet brukar också ha specialerbjudanden. Förbokar man böcker som säljs till bokrean skickas de dagen innan, den 25:e februari för att eventuellt hinna fram till dagen därpå om postgången är snabb nog.

Själv skall jag nog leta upp några barnböcker på årets bokrea, då jag själv älskade att läsa böcker hela min uppväxt, så vill jag naturligtvis lära detta vidare till nästa generation så att de inte bara behöver växa upp med dataspelsberoende.

Ser att "Sju sorters kakor" finns för 39kr. De som inte har denna pärla kan med glädje skaffa den. Alla våra härligaste "traditionella" svenska favoriter finns här. Sockerkaka, Radiokaka, Drömmar, mm. Den är också Sveriges mest köpta bok! Den har fram till idag sålt i 3,4 miljoner exemplar. Sedan 1945 har denna populära bakbok bjudit på läckra småkakor, vetebröd, mjuka kakor, tårtor m.m. som förgyller kakfaten. Under åren har den moderniserats och förbättrats, och de nära 300 recepten har kryddats med nya bakverk som ligger i tiden samtidigt som klassikerna har bevarats. Utöver recepten innehåller Sju sorters kakor en mängd råd som ger de godaste kakorna och bröden: Väljäst deg ger bästa vetebrödet, Så här får du goda skorpor, Kall deg ger bästa wienerbröden, Så här blir kakan saftig, Rulltårtor - vispa kraftigt och grädda snabbt osv.



Metro 2034 ser jag också finns till salu, för runt 89kr, verkar spännande och jag har ännu inte tagit mig för att läsa denna fortsättning på Metro 2033 som kom först. Läser ni helst böcker på svenska eller engelska? Jag ser även att Max Brooks "World war Z" numera finns på svenska under titeln "Världskrig Z".


Annars satsa på klassikerna, varför inte köpa böcker av Astrid Lindgren, eller Jane Austen? Varför inte Haruki Murakami? Eller biografi om Steve Jobs? Facklitteratur är annars också intressant att kika på, man vet aldrig om man hittar ett nytt intresse där i högarna. Vad tycker du själv? Kommer du leta efter något på årets bokrea?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar