En blog om:

Samhälle, Miljö, Tillväxt, Ekonomi, Skulder och Sparande, Förberedelser och Peak Oil.

lördag 21 april 2012

Michael Ruppert - The End of The Age of Oil

Här är en annan av mina favoritföreläsare, Michael Ruppert dock så är han lite dystopisk och kanske otroligt negativ till utvecklingen som kommer att inträffa efter peak oil samhället, men sanningen kanske ligger någonstans mellan den här, något mörka framtidssynen och den som presenteras av teknikoptimisterna.


Han har dock trots sin dystopiska framtidsbild, väldigt mycket intressant information och han håller ändå ett fascinerande föredrag med många intressanta fakta och många viktiga infallsvinklar. Så ta er trots allt tid att se detta det ger mycket förståelse för mycket av problematiken kring energikrisen som kommer.
http://www.youtube.com/watch?v=MPL2CReZaHI&feature=fvst

2 kommentarer:

  1. Jag har sett den förut och jag gillar den. Jag håller med dig fullt ut om att sanningen brukar ligga mitt emellan två extrema åsikter. Men det är bra om han kan ruska om några sovande fork. Kollade du på föredraget på ABF huset med Tim Jackson någon gång?

    SvaraRadera
  2. Bra att du påminner mig! Det är en bra söndagsfilm tror jag! (finns att skåda på Bodis blogg, tips till alla läsare!)

    SvaraRadera